truck Gratis verzending
clock Bestel voor 17:30 uur vandaag verzonden!
heart Klantbeoordeling 9,5/10 - Uitstekend
medal De beste kwaliteit CBD
Winkelmandje

Uw winkelmandje is nog leeg.

Middagdip? 5 tips voor een gezonde energieboost!

De bekende middagdip, we kennen ‘m allemaal wel. Je bent vol goede moed aan de ochtend begonnen, maar halverwege de middag, hakt ‘ie er in en voel je je net een slappe vaatdoek. Moe, futloos en geen energie. Werken? Ho maar. Je kijkt continu op de klok en de tijd lijkt maar niet vooruit te gaan. Is dit herkenbaar voor je? Je bent niet de enige. De middagdip is een veelvoorkomend probleem voor veel Nederlanders. Gelukkig is deze vicieuze cirkel te doorbreken. Hoe? Wij leggen het je uit met onze tips!

Slaap voldoende

Hoe jij je overdag voelt, begint in de nacht. Een goede nachtrust is ongekend belangrijk voor een energieke dag. Zonder (voldoende) slaap, voel je je op lange termijn steeds meer moe worden en als je hier niets aan doet, wordt deze vicieuze cirkel alleen maar groter en groter, met eventuele depressies of een burn out tot gevolg. Slaap daarom voldoende en zorg voor ritme in je slaap. Je zult merken dat je overdag stukken fitter bent. Tip! Meer weten over hoe jij je slaap kunt verbeteren? We schreven er eerder al een uitgebreide blog over: zo verbeter jij je slaap.

Eet en drink gezond

De juiste voeding wordt nog veel te vaak onderschat. Wij mensen leven door te eten en te drinken, maar wát we eten is echt niet altijd even goed voor ons. De grote boosdoener voor energiedips? Suiker! Naast het vergroten van de kans op gezondheidsproblemen, zorgt een teveel aan suiker ook voor de bekende energiedips. Door een suikerinname stijgt je bloedsuikerspiegel onnatuurlijk snel (hierdoor krijg je energie), maar vervolgens zakt deze als een kaartenhuis in elkaar. Wist je dat… Wij gemiddeld 40 kilo suiker per jaar eten? Hierdoor voldoet maar liefst 60% van de volwassenen niet aan de WHO-richtlijnen en bij kinderen is dat zelfs 90%! Tip! Een simpele manier om je bloedsuikerspiegel niet teveel te laten schommelen, is om je aantal eetmomenten te verminderen. Skip je tussendoortjes van 10.00 en 15.00, maar eet alleen een ontbijt, lunch en avondeten. Eet gerust iets meer met deze maaltijden. Probeer het eens een week en je zult zeker verschil merken met je middagdips! Supertip! Heb je geen idee hoe je gezonder kan eten? Een orthomoleculair therapeut of arts kan je helpen een voedingsschema op maat te maken. Wij adviseren je geen fitnessschema, deze zijn effectief voor het veranderen van je lichaam en niet op pure gezondheid.

Gebruik CBD olie

De juiste voedingssupplementen kunnen een perfecte aanvulling op je voeding zijn. CBD olie is een 100% natuurlijk voedingssupplement en kan een positief effect hebben op je energieniveau. Enkele druppels per dag kunnen al voor een aanzienlijk verschil zorgen. Op de markt zijn verschillende CBD oliën beschikbaar met ingrediënten die bijdragen aan meer energie. Wij adviseren je CBD olie Natural Boost. Deze CBD olie is verrijkt met extra terpenen en speciaal ontwikkeld voor meer energie.

CBD olie Natural Boost - Voor meer energie

Reset je brein

Soms zit werk je zo lang gefocust aan die ene taak, dat je al je “focusbrandstof” in een keer verbruikt. De rest van de dag komt er niets meer uit je hoofd en dan kun je net zo goed stoppen om de volgende dag verder te gaan. Als je dit wil voorkomen, neem dan regelmatig pauze. Ieder uur 5 minuten is perfect. Het lijkt misschien tegenstrijdig om te stoppen als je ergens gefocust mee bezig bent, maar door even ergens anders aan te denken, houd je meer energie over voor de belangrijke dingen die je nog moet doen. Probeer het maar eens een dag. Ieder uur leg je alle schermen aan de kant. Even geen prikkels. Staar naar buiten, praat met iemand over een leuk onderwerp, stofzuig je huis, als het maar iets anders is dan je werk. Je zult merken dat je middagdip aanzienlijk minder wordt.

Ga de buitenlucht in

Wij mensen zijn helemaal niet gemaakt om continu binnen te zitten, laat staan op kantoor of in de schoolbanken. Van nature zijn wij buitendieren. Door ons bloot te stellen aan zonlicht en frisse lucht, nemen we meer vitamines op. Onmisbare vitamines die bijdragen aan een beter immuunsysteem en met een beter immuunsysteem, heb je meer energie. Dus ga de buitenlucht in! Perfect te combineren met tip 2.

Beweeg

Door te sporten komt er dopamine vrij in je hersenen. Dopamine is ons gelukshormoon en dit wordt niet continu afgegeven door onze hersenen, maar we kunnen dit proces wel versnellen. Hoe? Door te bewegen! En geen zorgen als je geen fanatieke sporter bent, wandelen (in de buitenlucht!) is al voldoende om een dopamine afgifte te stimuleren. Je kunt je vast wel voorstellen wat er met je gebeurt als je meer van het gelukshormoon bevat: meer energie en dus minder middagdipjes!

Mediteer

Wat doe je als de badkuip overstroomt? Je zet het doucheputje open, zodat al het water eruit kan. Met je brein werkt het niet anders. Als je hoofd overstroomt van gedachten, past er niets meer bij. Je kunt dan niet meer helder nadenken en je kunt beter wachten tot de volgende dag. De welbekende middagdip hakt in. Mediteren kan je helpen om je gedachten even “uit” te zetten. Niet denken aan die deadline, dat telefoontje of het tentamen, maar alleen een focus op je ademhaling en jezelf. Eventueel op natuurgeluiden als je buiten bent. Probeer dit eens 10 minuten en je zult merken dat je middagdipjes veel minder worden.

Werken is niet alles

De Finnen weten het al langer: de standaard 40-urige werkweek is alles behalve de Heilige Graal. Onze huidige werkdagen zijn makkelijk opgedeeld in drie delen: in een etmaal zit acht uur werk, acht uur slaap en acht uur privé, maar wat als je in zes uur tijd net zoveel werk kunt verzetten als in acht uur? Dan houd je twee uur per dag extra over voor privé of slaap. Of alles wat je normaal gesproken in vijf dagen doet, nu in vier dagen doet? Deze tip zal niet voor iedereen werken, maar als jij de ruimte, mogelijkheid en discipline hebt om minder te werken en toch evenveel werk te verrichten, dan raden wij je dat zeker aan, want als je meer tijd hebt voor leuke dingen en meer kunt slapen, maak je meer dopamine aan en heb je minder stress, wat weer resulteert in meer energie en minder middagdips!

We maken gebruik van functionele en analytische cookies. Meer hierover in onze privacy statement.